torsdag 27. juni 2013

Prat – eller handlekraft. Hva med burka, niquab og finnlandshetter i det offentlige rom.



Unni Helland forteller at det er mange politikere (ikke bare FrP) som er enig med henne i hennes motstand mot burka, niqab og finlandshetter. Vi som har fulgt litt med i politikkens viderverdigheter vet at det hjelper ikke å høre på hva en politiker sier, man må følge med på hva vedkommende faktisk gjør og stemmer for. Det er, dessverre for Unni Helland, bare Fremskrittspartiet som er resultatorienterte nok til å gå inn for å gjøre noe effektivt for å begrense de problemene som har oppstått med vårt fargerike fellesskap. Det gjelder slike ting som bruk av totalt heldekkende plagg, ekteskap mellom søskenbarn, omskjæring av kvinner og så videre. Det er FrP som tar opp sakene, legger dem frem for Stortinget og – her kommer det viktige – faktisk stemmer for å gjøre noe med sakene, og ikke bare prater om dem.

Unni Hellands utskjelling av meg; jeg trenger briller, lesepedagog, feiler forskjellige ting og lyver, skal jeg la ligge, slik språkbruk karakteriserer henne mer enn meg. Jeg synes bare det er trist at en lærer i den norske skolen må ty til slike skjellsord i stedet for argumentasjon.

Ingen kommentarer: