søndag 21. april 2013

De er i veien for deg


Når veiene asfalteres kan veivokterne fortelle om hvordan de får gjennomgå fordi aggressive bilister må vente eller omdirigeres på grunn av veiarbeider. Hva i all verden er det som foregår inne i hodene til disse menneskene? Vil de ikke ha bedre veier? Stadig er det reportasjer om hvor dårlig veistandarden er her i Norge, og så finnes det faktisk mennesker som blir illsinte og spytter på dem som arbeider for å lage bedre veier. Nå har vi bilister i årevis tryglet, bønnfalt og bedt om utbedring av veiene, og når veivesenet endelig kommer, så er det noen som skjeller dem ut? Kan en av disse tullebukkene fortelle meg hvordan i all verden han kan gjøre noe så dumt (jeg sier han, fordi jeg nekter å tro at en kvinne kan oppføre seg så tåpelig).  Tilhører de muligens ”Natur og ungdom”, ”Fremtiden i våre hender” eller en annen slik forening som ønsker å stoppe privatbiltrafikken i Norge? Jeg håper virkelig ikke det er de samme personene som ellers skriver inn og klager over at veiene i Norge er hullete og dårlige. Asfaltgjengen er i veien for din skyld, aldri hadde det falt meg inn at noen her i landet kunne beklage seg over det. 

Ingen kommentarer: