mandag 11. januar 2010

Overdreven makt fra Israel?

Lars R. Lund i Sande SV skriver at Israel bruker overdreven makt for å stoppe selvmordsbombere og raketter fra Palestina. Hva ville passende makt være? SV er jo ikke kjent for å gi seg uten kamp. Jeg tenker på hva som ville skje dersom jeg som er en liten kvinne på 156 cm og 54 kg, la meg på lur utenfor boligen til Lars R. Lund og skjøt på ham med sprettert hver gang han kom ut fra huset. Kanskje ville jeg treffe ham i øyet eller tanngarden. Han som er så ivrig på å stoppe Israel ville garantert selv sørge for at jeg ble fratatt spretterten og forsikret seg om at jeg aldri ville våge å bruke den mot ham igjen.

Hva ville lederen i Sande SV gjort hvis det regnet raketter ned over Buskerud, ville han snudd det andre kinnet til slik han sier at israelerne skal gjøre? Etter at de norske politikerne har uttalt seg de siste dagene, er det faktisk bare FrP og KrF som sier at de vil gjøre noe for å stoppe terrorister fra å drepe andre mennesker.

Det er et gammelt ord som sier at ”du skal tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv”.

Ingen kommentarer: