fredag 8. mai 2015

Buene VS Schüller



Svært mange internett-debatter blir helt meningsløse fordi det er så lettvint å slenge ut påstander, de bærer ofte ikke preg av vurderinger og ettertanke. Det krever noe mer å få publisert innlegg i papiravisene. Dessverre må jeg si at Kjell Buenes i sitt siste innlegg mot meg burde ha tatt seg litt bedre tid og lest noe grundigere før han i all hast kastet seg over tastaturet. Da ville han ha oppdaget at jeg ikke tror at Krekar, Irving eller andre galninger vil endre særlig på sine meninger og holdninger uansett hva man gjør. Men det jeg er overbevist om, er at vi får et bedre og mer rettferdig samfunn ved å la folk komme til orde, og dette vil begrense skjult rekruttering til slike fundamentalistiske miljøer.

Jeg har i grunnen bare ett spørsmål til Buene. Nå har han to ganger fordømt Monty Pythons storverk «Life of Brian», og han har ikke opplyst om han i det hele tatt har sett filmen. Så jeg lurer på om han fordømmer en film som han ikke har sett og ikke vet noe annet om enn at indremisjonskretser har demonstrert mot den; eller har han sett filmen, ikke likt den, og derfor ønsker at ingen andre skal få se den?

Ingen kommentarer: